جستجو کنید

آموزش در کودکان دارای اتیسم چگونه انجام میشود

اگر شما این مهارت را به خوبی یاد بگیرید،می­توانید در تمام زندگی کودکتان از آنها برای آموزش رفتارهای جدید، افزایش رفتارهای مطلوب که کودکتان از قبل انجام می­دهد، و کاهش فرکانس رفتارهای نامطلوب کودکتان استفاده کنید

  • چرا تحلیل کاربردی(ABA) رفتار بسیار مهم است ؟
  • ABA یک روش مداخله خاص نیست. این یک سوءتفاهم شایع است. ABA به کار بردن علم یادگیری برای درک و تغییر رفتارهای خاص است و اساس بسیاری از روشهای مداخله اولیه مختلف برای کودکان است. آموزش تلاشهای جداگانه، آموزش پاسخ محور(PRT) مدل شروع زودهنگام دنور، آموزش تقلید متقابل(RIT-)، آموزش محیطی، (Milieu Teaching) و آموزش تدریجی(incidental teaching )همگی از اصول ABA استفاده می‌کنند.


هنگامی که شما درک میکنید که چطور یادگیری ABA به شکل گرفتن وتعمیم رفتارهای کودکتان کار می‌کند، ابزارهایی نیاز دارید:
(1) آموزش شیوه های جدید رفتار کردن به کودکتان که بیشتر مناسب سن یا قابل قبولتر هستند (تشویق رفتارهای مطلوب و حذف رفتارهای نامطلوب)؛ (2) افزایش تعداد فرصتهای یادگیری برای کودکتان که به طور بالقوه در همه فعالیتهای روزانه حضور دارند؛ و (3) به کودک خود کمک کنید تا از این فرصتهای آموزشی که ارائه میدهید برای یادگیری بهتر استفاده کند.

شما چگونه می‌توانید یادگیری مراحل ABC را درک کنید و به کودکتان آموزش کنید
اینجا شش مرحله خاص وجود دارد که شما میتوانید برای افزایش شناخت از یادگیری ABC و آموزش مهارتهای جدید و رفتارهای مناسب به کودکتان انجام دهید:
مرحله 1: توجه کردن به آنچه کودکتان انجام می‌دهد: B برای رفتار است.
مرحله 2: انتخاب پاداش: C برای نتیجه است.
مرحله 3: شناسایی آنچه اول رخ داده، قبل از اینکه رفتار رخ دهد: A برای پیش آیند است.
مرحله 4:روش ABC یادگیری را کنار یکدیگر بکار ببرید.
مرحله 5: از ABC برای افزایش فرصتهای یادگیری کودکتان و آموزش مهارتها و رفتارهای جدید به کودکتان استفاده کنید.
مرحله 6: تغییر رفتارهای نامطلوب.

آموزش کامل تکنیک یادهی رفتار در فایل پایین

تکنیک آموزش رفتار-ABC►دانلود کنید

A                            B               C                        افزایش در رفتار(پیش آیند) ← (رفتار) ← (نتیجه- نتیجه مطلوب) =    (یادگیری)A                                    B                              C              کاهش در رفتار(پیش آیند)  ←    (رفتار)      ←    (نتیجه-نتیجه ناخواسته یا هیچ) =
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *