menusearch
childrenrehab.ir

آیا اتیسم درمان میشود؟؟؟

۱۴۰۲/۱/۱۳ یکشنبه
(2)
(0)

آیا اتیسم درمان میشود؟؟؟

آیا اتیسم درمان میشود؟؟؟

 

چرا درمانی برای اوتیسم وجود ندارد؟

 

متاسفانه تا اکنون درمانی برای اوتیسم وجود ندارد این مقاله دیدگاه من در مورد این است که چرا، علیرغم تلاش فراوان، دانشمندان به هیچ نقطه ای نزدیک به یافتن درمانی نشده اند.

 

ما نمی‌دانیم

اوتیسم چیست 


اکثر متخصصان اوتیسم معتقدند که هیچ درمانی برای اوتیسم وجود ندارد. به جای درمان، تمرکز بر درمان، حمایت و توسعه مهارت‌هایی است که ممکن است شامل درمان رفتاری، روان‌شناختی و آموزشی باشد.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی رشدی است که بر ارتباطات و رفتار تأثیر می‌گذارد. "عصب رشدی" به این معنی است که این اختلال با رشد سیستم عصبی مرتبط است.

به طور معمول، علائم در اوایل کودکی ظاهر می‌شوند، معمولا بین 12 تا 24 ماهگی. اما تشخیص ممکن است تا دیرتر رخ ندهد، به خصوص اگر علائم کم باشند.

از آنجایی که علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، کارشناسان پزشکی در مورد ASD به عنوان یک طیف صحبت می‌کنند و نه مجموعه ای ثابت از علائم که همه افراد آن را تجربه خواهند کرد.

اکثر متخصصان معتقدند که هیچ درمانی برای اوتیسم وجود ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از آنها به گونه ای به ASD برخورد می‌کنند که به مدیریت علائم یا توسعه مهارت ها و حمایت ها می‌پردازد که شامل درمان رفتاری، روان شناختی و آموزشی کاردرمانی وگفتاردرمانی است.

 

معیارهای تشخیصی مبهم و مبتنی بر رفتار هستند. راهنمای تشخیصی و آماری فعلی (DSM) تنها به دو علامت برای تشخیص اوتیسم نیاز دارد: رفتار یا علایق محدود/تکراری و مشکلات در ارتباطات اجتماعی، که هر دو باید از دوران کودکی وجود داشته باشند. هیچ نشانگر زیستی برای اوتیسم وجود ندارد. تنها نظر پزشک بالینی بر اساس مصاحبه با فرد مبتلا به اوتیسم و ​​احتمالاً والدین او یا سایر خانواده ها وجود دارد.

 

این به این معنی است که طیف اوتیسم فوق‌العاده ناهمگن است و احتمالاً توسط جنسیت، نژاد و سایر ویژگی‌های جمعیتی مغرضانه است (برای مثال، در مقایسه با DSM IV، DSM V تمایل دارد زنان و افراد با ضریب هوشی بالا را بحساب نیاورند)

ما نمی‌دانیم که آیا اوتیسم یک ویژگی یا علت اساسی دارد یا تعداد بی شماری از بیماری های همراه است - ازاضطرابگرفته تا ناتوانی ذهنی و مشکلات روده - که همه با دو علامت مشترک در کنار هم قرار می‌گیرند. این بدان معنا نیست که معیارهای تشخیصی باید تغییر کند.

 

اوتیسم ژنتیکی است، اما ژنتیک آن بسیار پیچیده است

اوتیسم یک وضعیت ژنتیکی است: حدود 80 تا 90 درصد از واریانس در رشد اوتیسم را می‌توان با ژنتیک به جای تأثیرات محیطی توضیح داد (بای و همکاران، 2019، ساندین و همکاران، 2017). برخی از بیماری های ژنتیکی را می‌توان با رژیم های غذایی محدود، مکمل ها یا درمان های تجربی مانند ژن درمانی درمان کرد. با این حال، اوتیسم بسیار پیچیده تر است.

 

صدها ژن "خطر"اوتیسم شناسایی شده است. در مجموع، آنها 10-20٪ موارد را توضیح می‌دهند. ژن‌هایی که بر احتمال ابتلا به اوتیسم تأثیر می‌گذارند، بر روی چشم‌انداز اپی ژنتیکی ژنوم تأثیر می‌گذارند و اغلب تکرار یا حذف می‌شوند. برخی از آنها شایع هستند، در حالی که برخی دیگر به صورت شایع نیستندیا به جای ارثی، فقط در افراد اوتیستیک رخ می‌دهند.

 

افراد اوتیستیک دارای بارهای جهشی بالاتری به شکل جهش‌های نقطه‌ای هستند که یک پایه DNA را جایگزین دیگری می‌کنند، یا واریته‌های تعداد کپی (تکثیر یا حذف) - اینها معمولاً در اطراف ژنوم پراکنده هستند، بنابراین هیچ ژنی وجود ندارد که مسئول آن باشد.

چندین سندرم مرتبط با اوتیسم وجود دارد که علل ژنتیکی شناخته شده دارند، از جمله سندرم X شکننده، سندرم رت،سندرم حذف 22q13، صرع کانونی دیسپلازی قشر مغز، سندرم آنجلمن، و توبروس اسکلروزیس. درمان‌های ژن‌درمانی برای آن‌ها بسیار امکان‌پذیرتر است، اما سندرم‌های ناشی از یک ژن تنها 5 درصد از موارد اوتیسم را تشکیل می‌دهند. حتی در این 5 درصد، وقتی هزینه فوق‌العاده ژن‌درمانی را در نظر می‌گیرید، ممکن است از نظر اقتصادی ایجاد یک ژن برای هر علت شناخته شده امکان‌پذیر نباشد.

 

بنابراین، دنبال کردن اوتیسم در علل اصلی (انواع ژنتیکی) بعید است که کارساز باشد. ممکن است در میان صدها ژن مختلف که با اوتیسم مرتبط هستند، شباهت هایی بین آنها یافت شود که به یک فرآیند مشترک اشاره دارد. با وجود افراد زیادی که برای یافتن چنین فرآیندی تلاش کرده اند، هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد.

 

الگوبرداری از اوتیسم دشوار است

 

دانشمندان زیست پزشکی اغلب از مدل های حیوانی برای مطالعه بیماری ها، درک علل و آزمایش درمان های بالقوه استفاده می‌کنند. اوتیسم برای مطالعه به این روش مناسب نیست (اگرچه محققان مطمئناً هنوز تلاش می‌کنند: طبق گفته Autistica، تحقیقات حیوانی 44٪ از کل بودجه تحقیقات اوتیسم در بریتانیا در سال 2016 را تشکیل می‌داد).

 

مدل سازی اتیسم به دلیل ناهمگنی ژنتیکی آن دشوار است. هر مدل باید به طور منحصر به فردی با همتای انسانی خود مطابقت داشته باشد. همچنین، اتیسم اساساً مربوط به عملکردهای نوظهور ذهن است که منحصراً انسانی هستند.

 

حیواناتی که برای مدل‌سازی اوتیسم استفاده شده‌اند شامل موش‌ها، موش‌ها، پرندگان آوازخوان، میمون‌های رزوس هستند. این حیوانات با جهش بخشی از ژنوم‌هایشان به گونه‌ای که می‌دانیم علت یا افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم است، با حذف گیرنده‌های اکسی توسین یا مواد افیونی، یا وارد کردن آسیب‌های محیطی به آن‌ها یا مادران باردارشان با تالیدومید، «اوتیسم» می‌شوند. مطالعات حیوانی در مورد اوتیسم اغلب بر روی یک ویژگی مرتبط، مانند فعالیت‌های تکراری مانند یا خودآزاری تمرکز می‌کنند.

 

اوتیسم یک وضعیت بسیار انسانی است که با تفاوت در اجتماعی شدن و زبان و همچنین رفتارهای تکراری مشخص می‌شود. سایر حیوانات در مقایسه با انسان ها ظرفیت های شناختی متفاوتی دارند، به همین دلیل است که محققان در وهله اول استفاده از آنها را توجیه می‌کنند.

 

آنها همچنین رفتارهای اجتماعی بسیار متفاوتی دارند. برای مثال، موش‌ها به شدت قلمروی هستند، بنابراین رفتار آنها در آزمون جامعه پذیری ممکن است در واقع آزمونی برای رویارویی باشد.

 

مشاهدات حیوانات در واقع ارتباط کمی با ویژگی های اوتیسم واقعی انسان دارد. موش‌ها با محیط‌هایی مشابه با محیط‌های مربوط به انسان‌های اوتیسمی مانند عبور از مدرسه و محل کار مواجه نیستند. نتایج مورد مطالعه، مانند پنهان کردن سنگ (رفتارهای تکراری) یا انتشار فرمون یا صداهای فراصوت (تعامل اجتماعی)، ممکن است با اثراتی که مردم واقعاً در درمان اوتیسم می‌خواهند، ارتباطی نداشته باشند.

 

ما نمی‌دانیم که درمان اوتیسم در یک فرد چگونه خواهد بود

راه درمان اوتیسم چیست ؟

ممکن است یک فرد به دلیل داشتن صدک بالا برای هر یک از دو ویژگی تشخیصی اوتیسم تشخیص داده شود - آیا درمان به معنای پایین آوردن آن صفات به زیر صدک 95 است ؟ 70 ام شاید بتوان گفت به این معناست که مغز فرد را تغییر می‌دهیم تا به‌طور دائمی بدون توجه به محیط اطرافش، تحت تأثیر منفی ویژگی‌های اوتیسم قرار نگیرند.

 

من درمان اوتیسم را به‌عنوان برخی مداخلات پزشکی برای یک فرد اوتیستیک تعریف می‌کنم که مغز او را به‌طور دائم تغییر می‌دهد تا دیگر تمایلات زمینه‌ای که منجر به رفتارهای قابل تشخیص می‌شود را نداشته باشند. برای مثال، فردی که قبلاً اوتیستیک بوده است، دیگر تمایلی به تحریک شدن ندارد، نه اینکه به سادگی خود را مجبور به سرکوب آن کند.

تصور اینکه چگونه مغز بزرگسالان می‌تواند تا این حد به شدت تغییر کند دشوار است، بنابراین درمان باید در اوایل کودکی یا به طور بالقوه در رحم به عنوان یک پیشگیری انجام شود. سایر پیشگیری ها ممکن است شامل سقط انتخابی یا عدم کاشت جنین با ژنتیکی باشد که نشان دهنده احتمال ابتلا به اوتیسم است (و به یاد داشته باشید، اکثریت قریب به اتفاق گونه های ژنتیکی ناشناخته هستند).

 

محققان اوتیسم منبع عظیمی از اطلاعات را از دست داده اند

 

همه چیز در ذهن شما: در مورد درمان اوتیسم به عنوان یک بیماری انسانی

اوتیسم با رفتار - تفاوت در سیم کشی مغز - تعریف می‌شود. هدف قرار دادن مغز برای دارورسانی، ژن درمانی و یافتن نشانگرهای زیستی خون دشوار است. به سختی می‌توان مغزها را به اجزای فردی تقلیل داد و در زمینه های زبانی و اجتماعی، مغز انسان منحصر به فرد است.اوتیسم در مورد رفتارهای پیچیده ای است که در جهت یابی در دنیای مدرن دخیل هستند، در مورد تمام تعاملات درون مغز و جامعه با در نظر گرفتن این موضوع، تعجب آور نیست که تشخیص اوتیسم دشوار باشد.

 

خبر خوب می‌توانیم تلاش خود را بر روی بهبود کیفیت زندگی برای افراد اوتیستیک واقعی در حال حاضر متمرکز کنیم .کاردرمانی در مداخله اولیه و زود هنگام حتی از 6ماهگی بسیار اثرات درمانی بالایی برای کمرنگ شدن رفتارهای اتیستیک دارد.همین حالا برای ارزیابی با کاردرمانگر متخصص اتیسم تماس بگیرید..09125113492

 

 

بعدی
دوره های مربیگری مهارت های حرفه ای کودکان

دوره های مربیگری مهارت های حرفه ای کودکان

 ورکشاپ تخصصی اهمیت بازیهای مغزی در کودکان پیش دبستانی ودبستان

دوره بین المللی بازیهای مغزی

 ۱۳ ساعت تدریس وبینار جامع اختلالات یادگیری

گواهی وبینار جامع اختلالات یادگیری

 گواهی وبینار جامع کاربرد بازی های موسیقایی و ریتمیک

گواهی وبینار جامع کاربرد بازی های موسیقایی و ریتمیک

ورکشاپ 16 ساعته  توانبخشی بینایی بر مبنای علوم اعصاب  شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی دیداری با رویکرد علوم اعصاب شناختی

 دکتر مهدی علیزاده

وبینار یکپارچگی حسی -پیشرفته

 ورکشاپ ۳۴ ساعت کاردرمانی ذهنی

ورکشاپ ۳۴ ساعت کاردرمانی ذهنی

ورکشاپ  16 ساعته توانبخشی شناختی در اتیسم مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی در اتیسم-(توانبخشی اوتیسم)

ورکشاپ (کارگاه) 16 ساعته با تدریس : دکتر مهدی علیزاده متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره یکپارچگی حسی-رویکرد علوم اعصاب- دکتر مهدی علیزاده

 دکتر غلامیدکتر شریف زاده

تمرینات اداراکی حرکتی

 مدرس بین المللی

گواهی دوره مشترک

 کارگاه یکپارچگی حسی16 ساعته با تدریس:دکتر ابراهیم پیشیاره متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره کارگاه یکپارچگی حسی-دکتر ابراهیم پیشیاره

کارگاه دوروزه اهداف کارگاه

کارگاه تخصصی مداخلات ادراکی-حرکتی در کودکان مبتلا به فلج مغزی

کارگاه 2 روزه   توانبخشی تعامل همه جانبه دردوره  پیش کلامی با تدریس: دکتر صمدی متخصص اختلالات رشدی وهوشی

گواهی اتمام دوره توانبخشی اوتیسم در تعامل همه جانبه دردوره پیش کلامی

مدرس:دکتر علی صمدی تحلیل رفتار کاربردی ثابت شده است که برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم بسیارتاثیرگذار است مهارتهایشان را افزایش می‌دهد و رفتار مشکل ساز را کاھش می‌دهد.

کارگاه تحلیل رفتار کاربردی(ABA) در اختلالات طیف اتیسم (سطح یک 1)

مدرس:دکتر علی صمدی تحلیل رفتار کاربردی ثابت شده است که برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم بسیارتاثیرگذار است مهارتهایشان را افزایش می‌دهد و رفتار مشکل ساز را کاهش می‌دهد.

کارگاه تحلیل رفتار کاربردی(ABA) در اختلالات طیف اتیسم (سطح 2)

ورکشاپ 16 ساعته  دوره پی ار تیبا تدریس دکتر مصباح انصاری و صدیقه فراهانی(دارای اولین سرتیفیکیتPRT از دانشگاه کالیفرنیا)

گواهی اتمام دوره PRT

⭕️روش درمانی سانرایز چگونه انجام می‌شود؟روش درمانی به این شیوه است که والد با تقلید از رفتارهای تکراری کودک، همراه وی می‌شود و زمانی که رفتاری بهنجار نشان دهد، او را تشویق می‌کند تا آن رفتار شکل بگیرد و یا اگر علاقه اجتماعی نشان دهد، پدر و مادر از این فرصت استفاده می‌کنند تا رفتارهای اجتماعی را به وی آموزش دهند. در آموزش رفتارهای اجتماعی مهارت های اساسی زیر مورد تاکید قرار می‌گیرد:✅ ۱-ارتباط چشمی و ارتباط غیرکلامی✅ ۲-ارتباط کلامی✅ ۳-دامنه توجه فعال✅ ۴-انعطاف پذیری

کارگاه تخصصی سانرایز

 مدرس :دکتر اسماعیلی

گواهی اتمام دوره مداخلات مبتنی بر بازی در کاردرمانی

 ورکشاپ 8 ساعتهمدرس :دکتر اسماعیلی

گواهی اتمام دوره بازی درمانی در کودکان با اختلال یادگیری وبیش فعالی

🔆🔆 مدرس: ✅ دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه / مدرس کشوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی/ با ۲۴ سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )1⃣ کارگاه اول:✅ مبانی، اصول و انواع بازی درمانی ( پیش نیاز تمامی کارگاه های دوره )2⃣ کارگاه دوم:✅ بازی درمانی در اختلالات اضطرابی، نافرمانی مقابله جویانه ( ODD ) و وسواسی جبری ( OCD )3⃣ کارگاه سوم:✅ بازی درمانی در اتیسم4⃣ کارگاه چهارم:✅ بازی درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات یادگیری (LD)

🔶 دوره جامع بازی درمانی( اختلالات اضطرابی، نافرمانی مقابله جویانه ( ODD ) و وسواسی جبری ( OCD) بازی درمانی در اتیسم بازی درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات یادگیری (LD)

 مدرس دکتر خیاط زاده

گواهی اتمام دوره بوبت جدید

ورکشاپ 16 ساعته ✅ انواع اختلالات ادراک دیداری و شنیداری✅ انواع آگنوزی✅ اختلالات ادراک بدنی و فضایی✅ آپراکسی مدرسین: دکتر مهدی علیزاذه دکتر ملاحت اکبر فهیمی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی و ادراکی برای کاردرمانگران

ورکشاپ 3 روزه(24 ساعت) توانبخشی شناختی برای کاردرمانگران مدرس دکتر علیزاده دکتر ملاحت اکبر فهیمی     اولین دوره جامع توانبخشی شناختی با 3 کارگاه1.مقدمه ای بر توانبخشی عصبی-شناختی2.توانبخشی شناختی و ادراکی3.توانبخشی شناختی در اختلالات تکاملی( اوتیسم / ADHA / اختلالات یادگیری )مدرسین :دکتر ملاحت اکبر فهیمی ( دکتری علوم اعصاب شناختی / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران )دکتر مهدی علیزاده زارعی ( دکتری علوم اعصاب شناختی / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران )

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی برای کاردرمانگران

کارگاه 2 روزه  توانبخشی شناختی حافظه واختلالات یادگیریمدرس:دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی حافظه واختلالات یادگیری

 مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

کارگاه 2 روزه توانبخشی شناختی در اختلال نقص توجه وبیش فعالی

کارگاه 16 ساعته کارکردهای شناختی مغز مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختیاصول ارزیابی شناختی و تحلیل رفتار مبتنی برکارکردهای شناختی مغزارزیابی ادراک دیداری و مجموعه آزمون‌های ارزیابی ادراک دیداریارزیابی کارکردهای توجهی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای توجهیارزیابی کارکردهای اجرایی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای اجراییارزیابی کارکردهای حافظه و یادگیری و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای حافظه و یادگیریارزیابی کارکردهای زبان و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای زبانارزیابی کارکردهای شناخت اجتماعی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای شناخت اجتماعی اصول توانبخشی شناخت

گواهی اتمام دوره کارکردهای شناختی مغز

 دوره جامع موسیقی درمانی  48 ساعته (6 روزه) مقدمه ای بر کاربرد موسیقی بر سلامت جسم و روان مدرس :دکتر حسن عشایری کاربرد موسیقی در کودکان با نیازهای ویژه 1 ( اختلالات تکاملی با محوریت اوتیسم )مدرس:دکتر مهدی علیزاده کاربرد موسیقی در کودکان با نیازهای ویژه 2 ( کم توان ذهنی )کاربرد موسیقی در کودکان جسمی حرکتی کاربرد موسیقی در اختلالات روانپزشکی مدرسین پرفسور حسن عشایری دکتر مهدی علیزادهدکتر میترا خلف بیگی دکتر هاتف دوستدار

گواهی اتمام دوره جامع موسیقی درمانی

🔶 " کاربرد بازیهای ریتمیک در توانبخشی1 "🔷 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد افزایش توجه و تمرکز "🔶 " کاربرد بازیهای ریتمیک در توانبخشی2 "🔷 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد خلاقیت حرکتی "🔶 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد تحریک حس بینایی و لامسه " 🔷 " کابرد بازیهای موسیقایی با رویکرد تربیت شنیداریمدرسین 🔵 دکتر میترا خلف بیگی دکتری تخصصی کاردرمانی  دبیر شاخه ایران انجمن جهانی توانبخشی روانی اجتماعی 🔴 ندا نصیری مربی موسیقی کودک 🔵 صابر جعفری  مدرس بادی پرکاشن

دوره جامع کاربرد ریتم و بازیهای موسیقایی در توانبخشی

 سرفصل های دوره مربیگری ارف1.ریتم:که شامل بازیهای ریتمیک،بادی پرکاشن همراه با آموزش ابتدایی سازهای کوبه ای2.تِئوری موسیقی کودک:آشنایی با ساده ترین شکل ممکنه با رنگ ونقاشی3 تربیت شنوایی:گوش دادن به موسیقی  وآهنگهای کودکانه4.آموزش بلز: به عنوان اولین ساز ملودیک که کودکان نوازندگی را در ابتدا با آن آموزش میبینند5. آموزش سازهای پرکاشن:سازهایی مسه طبلک، مثلث ،شیکر،چوبک ،تامبورین6. هارمونی:یادگیری به شکل ساده در کارهای گروهی7. ساختن کاردستی با وسایل ساده

مربیگری موسیقی کودک((ارف))

🔆🔆مدرس:✅ دکتر حسن فربد مفیدی تهرانی ( گفتاردرمانگر / دکتری تخصصی روانشناسی سلامت / مدرس دانشگاه / با 26 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ طبقه بندی رفتار های مشکل ساز✅ ارزیابی و ثبت جداول رفتاری✅ مروری بر مکاتب و رویکرد های اصلاح رفتار✅ روش های مداخله برای اصلاح رفتار✅ طرح درمان و تمرین عملی

کارگاه تخصصی " رفتاردرمانی در کودکان با نیازهای خاص "

🔆 مدرس: لیلا انگوتی ( کارشناس ارشد کاردرمانی جسمانی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی / با 16 سال سابقه توانبخشی بالینی بیماران  ) 🔆✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ تعاریفی از انواع ماساژ✅ شرایط انجام ماساژ و ارزیابی✅ اثرات فیزیولوژیکی، مکانیکی و سایکولوژیکی ماساژ✅ اندیکاسیون و کانتراندیکاسیون ماساژ✅ انواع حرکت ماساژ کلینیکال✅ کاربرد عملی ماساژ کلینیکال در سر و صورت، شانه، تنه فوقانی، اندام فوقانی، ستون فقرات، شکم، لگن، کمر و اندام تحتانی

کارگاه تخصصی ماساژ کلینیکال و ماساژ کودک

 در این دوره شرکت‌کنندگان اصول طراحی برنامه‌های بازی و استعداد پروری ورزشی کودکان، معرفی شاخص‌های حرکتی کودکان و بازی‌های تقویتی مربوطه، معرفی بازی‌های اصلاحی ویژه کودکان دچار مشکلات قامتی، اصول استعداد پروری ورزشی کودکان، آموزش تمرینات ادراکی حرکتی کودکان، بازی‌های ورزشی و استعداد پروری ورزشی کودکان، بازی‌های حرکتی خلاقانه، شیوه‌های کاربردی برقراری ارتباط با کودک و اصول اجرای انواع کارگاه و فستیوال‌های بازی حرکتی را به‌صورت تئوری و عملی با بهره مندی از اساتید برجسته داخلی و خارجی فرا گرفتند.

دوره بین المللی بازی و ورزش کودکان

ورکشاپ 16 ساعته تشریحی و عملی نوروآناتومی کاربردی مدرس :دکتر پیمان ابهریان متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره تشریحی وعملی نوروآناتومی کاربردی

 محتوای این دوره شامل بازیهای طبقه بندی شده مختلف از جمله بازی های ریتمیک، کودک و والد، بازی های مفاهیم حرکت، فیتنس بازیهای حسی حرکتی،دهلیزی ،آگاهی بدنی،حس عمقی، برتری جانبی خواهد بود.

طراحی بازیهای حرکتی در کودکان

کارگاه(٢روز) مدرس:دکتر میثم محمدی(کاردرمان-دکتری تخصصی علوم اعصاب)محورهای کارگاه 2روز:☑️مقدمه ای بر فارماکولوژی ومکانیسم اثر داروها☑️اثرات متقابل درمانهای دارویی بادرمانهای توانبخشیداروهای مصرفی رایج در مراجعین مراکز توانبخشی☑️نوروفارماکولوژی وسیستمهای انتقال سین

داروشناسی برای درمانگران(نوروفارماکولوژی)

 کارگاه بین المللی، دومنیک چیکوت (Dominique Chiquet)، موسس آکادمی آموزش مهارت‌های حرکتی کودکان از کشور سوئیس اصول برنامه ریزی برای بازی‌های حرکتی کودکان در سنین ۴ تا ۷ سال پرداخت.

آموزش مهارت‌های حرکتی کودکان-دومنیک چیکوت از کشور سوئیس

ورکشاپ  نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر MRIمدرس دکتر مهدی علیزاذه دکتر ملاحت اکبر فهیمی

گواهی اتمام دوره نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر MRI

 تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی بمدت24ساعت

تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی

ورکشاپ 16 ساعته نوروآناتومی کاربردی وتحریک الکتریکی مغز(Tdcs) مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره نوروآناتومی کاربردی وتحریک الکتریکی مغز(Tdcs)

ارزیابی جامع کارکردهای عالی شناختی مغزبا مجموعه آزمون های عصب روانشناختی D-KEFS و BADS

ارزیابی جامع کارکردهای عالی شناختی مغز

🔆🔆 مدرسین:✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ) ✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه: ✅ ساختار و فعالیت امواج مغزی و نحوه ثبت آن در EEG✅ ویژگی های عملکردی و مشکلات رایج در امواج مغزی در اختلالات سیستم عصبی✅ آشنایی با QEEG و کاربرد آن در تشخیص و توانبخشی بیماری های سیستم عصبی✅ بررسی و تفسیر اشکال QEEG در بیماریهای سیستم عصبی

جایگاه الکتروانسفالوگرافی کمی ( QEEG ) در تشخیص و توانبخشی بیماری های سیستم عصبی

 1-ارزیابی حافظه فعال(معرفی کارکرد اجرایی وشناختی حافظه فعال)2-اصول وچهارچوب توانبخشی وضعف حافظه فعال3-درمان وتوانبخشی اختلالات خواندن با رویکرد حافظه فعال4-درمان وتوانبخشی اختلالات نوشتن با رویکرد حافظه فعال5-درمان وتوانبخشی اختلالات ریاضی با رویکرد حافظه فعال6-معرفی تمرینات آزمونها ونرم افزارهای توانبخشی ضعف حافظه فعال

کارگاه تخصصی درمان و توانبخشی اختلالات یادگیری با رویکرد حافظه فعال

مدرس: دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری روانشناسی کودک، مدرس دانشگاه، مدرس کشوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی )☑️اختلال یادگیری شامل اختلال خواندن نوشتن و ریاضی☑️شناسایی وتعاریف مربوط به اختلال یادگیری وانواع ان☑️علل بروز اختلال یادگیری وبرسی این اختلال از دیدگاه نوروسایکولوژی☑️برسی evidence-base کیسهای مراجعه شده☑️معرفی روشهای تشخیص ارزیابی وابزارهای استاندارد در انواع اختلالات یادگیری☑️مداخلات توانبخشی شناختی در انواع اختلالات یادگیری

توانبخشی شناختی در انواع اختلالات یادگیری

 ورکشاپ 24 ساعت(3روز)با تدریس :دکتر مصطفی تبریزی

گواهی اتمام دوره اختلالات یادگیری

 مدرس ایشان توسکای از ترکیه

بازیهای ریتمیک

*معرفی ابزارهای تشخیصی رسمی اختلالات تکاملی *تعیین مسیر مداخله وارایه راهکارهای درمانی

ارزیابی تشخیص وتعیین مسیر مداخله براساس پروفایل شناختی آزمونهای تکاملی

 کارگاه تخصصی توانبخشی شناختی اختلال نقص توجه وبیش فعالیADHDمدرس سرکار خانم مرضیه نظری

کارگاه تخصصی توانبخشی شناختی اختلال نقص توجه وبیش فعالیADHD

  کارگاه تخصصی

کارگاه تخصصی ارزیابی های شناختی کاربردی در توانبخشی کودکان

 ✅ مقدمه ای بر نوروآناتومی بالینی و کاربردی✅ کارکردهای عصب شناختی مغز و اختلالات کارکردی آن در انواع بیماری ها✅ آناتومی ظاهری بخشهای مختلف مغزی شامل بصل النخاع، پل مغزی، مزانسفال و اعصاب آن، هسته های قاعده ای، قشر مغز و آناتومی عروق مغزی✅ بازشناسی مناطق درگیر در بیماری های حسی-حرکتی و گفتاری✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی )

تشریح کاربردی مغز با رویکرد علوم اعصاب شناختی

 🔆🔆مدرس:✅ دکتر نجوا موسوی ( گفتاردرمانگر / دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مکانیسم تئوری ذهن✅ مطالعات تصویربرداری مغزی در حوزه تئوری ذهن✅ مناطق مغزی درگیر در تئوری ذهن✅ مطالعات بالینی تئوری ذهن✅ توانایی های مرتبط با تئوری ذهن✅ نقش لوب فرونتال در توانمندی های تئوری ذهن✅ کارکردهای اجرایی و تئوری ذهن✅ پیش درآمدهای تئوری ذهن✅ ارزیابی های تئوری ذهن و نحوه اجرا✅ راهکارهای ارتقاء مهارت تئوری ذهن

کارگاه تخصصی-تئوری ذهن(TOM)

✅ دکتر مرضیه عصاره  ( فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان / دانشیار دانشگاه علوم پزشکی البرز )✅ دکتر هادی منتظر لطف الهی ( فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان )✅ دکتر محمد زنوزی راد ( متخصص بیماری های کودکان )✅ دکتر زهرا نامورپور ( کاردرمانگر / دکتری تخصصی علوم اعصاب✅

فارماکولوژی در توانبخشی

🔆🔆 مدرس:✅ دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه علوم پزشکی مازندران / مدرس کشوری دوره های آموزشی / با 25 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مبانی نظری کارکردهای اجرایی شناختی و انواع آن✅ معرفی آزمون های ارزیابی ادراک دیداری شنیداری✅ معرفی آزمون های کاربردی در زمینه سنجش کارکردهای اجرایی شناختی✅ طراحی تکالیف و استراتژی های توانبخشی کارکردهای اجرایی شناختی

کارگاه تخصصی-توانبخشی کارکردهای اجرایی شناختی

✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ روانشناسی بالینی کودک✅ روش های درمانگری با رویکرد رفتاردرمانی ✅ معرفی روشهای قدرتمند و رایج رفتاردرمانی برای تغییر رفتار✅ راهبردهای مداخله در اختلالات:⭕️ رفتاری⭕️ وسواس⭕️ اضطراب⭕️ بیش فعالی⭕️ اختلالات رفتاری ایذایی⭕️ اتیسم⭕️ تاخیر رشد تکاملی

کارگاه تخصصی رفتار درمانی-مرضیه نظری

 دکتر محمد خیاط زاده

وبینار ادراکی حرکتی

  دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر / دکتری تخصصی روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه علوم پزشکی مازندران / با 26 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✅ ارزیابی، تشخیص و تعیین مسیر مداخله براساس تفسیر پروفایل شناختی آزمون رسمی در اختلالات یادگیری (LD) و اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)✴️ با توجه به حجم مطالب، وبینار در 4 جلسه دو ساعته (8 ساعت) برگزار میگردد

وبینار جامع اجرا، نمره گذاری و تفسیر نسخه پنجم مقیاس هوش وکسلر کودکان

🔆🔆 مدرسین:✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مقدمه نظری بر نوروآناتومی ( با الویت قرار دادن بخشهای عملکردی مرتبط با حرکت، شناخت، گفتار، توجه و حافظه )✅ ویژگی های فیزیولوژیکی و عملکرد شناختی بخشهای مختلف سیستم عصبی✅ آشنایی با MRI مناطق مغزی و نحوه شناسایی و تفسیر آن✅ بررسی اختلالات سیستم عصبی در قالب مثالهای بالینی ( علائم، بخشهای مغزی درگیر، تصویر MRI بیمار مربوطه به همراه تفسیر آن )

کارگاه تخصصی " نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر تصاویر MRI با رویکرد علوم اعصاب شناختی

قبلی