menusearch
childrenrehab.ir

بهترین فوق تخصص گفتار درمانی خوب در تهران

۱۴۰۳/۷/۲۱ شنبه
(1)
(0)

بهترین فوق تخصص گفتار درمانی خوب در تهران

بهترین فوق تخصص گفتار درمانی خوب در تهران

یافتن بهترین فوق تخصص گفتار درمانی در تهران ، گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی افراد با اختلالات گفتاری و زبانی است. تهران به عنوان پایتخت ایران، دارای مراکز درمانی و متخصصین بسیاری در این حوزه است. اما با توجه به تنوع گزینه‌ها، انتخاب بهترین گزینه ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، به بررسی معیارهای انتخاب بهترین فوق تخصص گفتار درمانی، معرفی برخی از بهترین متخصصین و مراکز درمانی در تهران و همچنین پاسخ به سوالات رایج در این زمینه می‌پردازیم.

 

بهترین گفتار درمانگر در تهران


بهترین گفتار درمانگر در تهران، فردی است که با دانش و تجربه کافی، قادر به تشخیص دقیق مشکلات گفتاری و زبانی و ارائه برنامه درمانی مناسب باشد. او باید به آخرین روش‌های درمانی مسلط باشد و با صبر و حوصله با مراجعین خود برخورد کند.

گفتار درمانی یکی از مهم‌ترین خدمات در حوزه توانبخشی است که به بهبود مهارت‌های ارتباطی و گفتاری افراد کمک می‌کند. در شهر تهران، متخصصان برجسته‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند که از میان آنها می‌توان به دکتر محمد مهدی خاتمی اشاره کرد. دکتر خاتمی با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه گفتار درمانی، خدمات ارزشمندی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد.

 

یکی از مراکز شناخته شده در زمینه گفتار درمانی در تهران، کلینیک ژرفا است. این کلینیک با بهره‌گیری از متخصصان مجرب و امکانات پیشرفته، خدمات جامعی را در حوزه اختلالات گفتاری و زبانی ارائه می‌دهد. کلینیک ژرفا با رویکردی علمی و به‌روز، به درمان طیف وسیعی از مشکلات گفتاری از جمله لکنت زبان، اختلالات تلفظی، و مشکلات ارتباطی می‌پردازد.

 

انتخاب بهترین گفتار درمانگر در تهران می‌تواند کار دشواری باشد، زیرا عوامل متعددی در این انتخاب دخیل هستند. تجربه، تخصص، روش‌های درمانی مورد استفاده، و میزان موفقیت در درمان بیماران قبلی از جمله فاکتورهای مهم در این زمینه هستند. علاوه بر این، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با مراجعین و ایجاد محیطی امن و حمایت‌کننده نیز از ویژگی‌های یک گفتار درمانگر برتر محسوب می‌شود.

متخصصانی همچون دکتر خاتمی و مراکزی مانند کلینیک ژرفا، با ارائه خدمات تخصصی و فردی‌سازی شده، سعی در برآورده کردن نیازهای خاص هر مراجعه‌کننده دارند. این رویکرد شخصی‌سازی شده، امکان دستیابی به نتایج بهتر و پایدارتر را فراهم می‌کند. همچنین، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و روش‌های درمانی به‌روز، از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده بهترین گفتار درمانگران در تهران است.

در نهایت، انتخاب بهترین گفتار درمانگر در تهران باید بر اساس نیازهای فردی، شرایط خاص هر مراجعه‌کننده، و توصیه‌های پزشکان متخصص صورت گیرد. مشاوره اولیه با چند متخصص و آشنایی با رویکردهای درمانی آنها می‌تواند در اتخاذ تصمیم مناسب کمک کننده باشد. با توجه به اهمیت گفتار درمانی در بهبود کیفیت زندگی افراد، انتخاب دقیق و هوشمندانه یک متخصص یا مرکز درمانی معتبر، گامی مهم در مسیر بهبودی و توانبخشی محسوب می‌شود.

 

مشاوره با کاردرمانگر و گفتاردرمانگر تهران

 

متخصص گفتار درمانی کودکان تهران


کودکان در مراحل رشد خود ممکن است با مشکلات گفتاری و زبانی مواجه شوند. متخصص گفتار درمانی کودکان، با استفاده از روش‌های درمانی خاص، به بهبود این مشکلات کمک می‌کند. تشخیص زودهنگام و شروع درمان به موقع، نقش مهمی در بهبود عملکرد گفتاری و زبانی کودکان دارد.
متخصص گفتار درمانی کودکان نقش حیاتی در بهبود مهارت‌های ارتباطی و زبانی کودکان ایفا می‌کند. بسیاری از کودکان ممکن است در مسیر رشد زبانی و گفتاری خود با چالش‌هایی مواجه شوند که می‌تواند تاثیرات منفی بر توانایی‌های ارتباطی آن‌ها داشته باشد. در این مواقع، متخصصان گفتار درمانی با بررسی دقیق مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب، به بهبود وضعیت گفتاری کودکان کمک می‌کنند.

یکی از مراکز برجسته گفتار درمانی در تهران، کلینیک ژرفا به مدیریت دکتر محمدمهدی خاتمی است. دکتر خاتمی به عنوان یکی از برترین متخصصان گفتار درمانی کودکان در تهران، با سال‌ها تجربه و دانش تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند. وی با رویکردی جامع و استفاده از روش‌های پیشرفته درمانی، به کودکانی که دچار اختلالات گفتاری هستند کمک می‌کند تا بتوانند توانایی‌های خود را بازیابی کرده و بهبود یابند.

 

کلینیک ژرفا با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و محیطی مناسب، فضایی آرام و دوستانه را برای کودکان و والدین فراهم کرده است. این کلینیک در بلوار قیطریه، بالاتر از کوچه شیروانی، پلاک ۷۷ واقع شده و از جمله مراکز شناخته شده در زمینه درمان اختلالات گفتاری و زبانی کودکان به شمار می‌آید.

دکتر خاتمی علاوه بر ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، با توجه ویژه به نیازهای هر کودک، برنامه‌های درمانی فردی طراحی می‌کند. این برنامه‌ها با در نظر گرفتن سن، نوع و شدت مشکل کودک تنظیم می‌شوند تا فرآیند درمانی به بهترین نحو ممکن پیش برود. یکی از مهم‌ترین مزایای کلینیک ژرفا این است که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا با شناخت بهتر مشکلات کودک، نقش موثرتری در حمایت و همراهی با او در مسیر درمان داشته باشند.

 

بسیاری از کودکان ممکن است مشکلاتی نظیر تاخیر در تکلم، لکنت زبان، یا مشکلات مرتبط با تلفظ صداها داشته باشند. این مشکلات، اگر به موقع تشخیص داده نشوند، می‌توانند در رشد اجتماعی و تحصیلی کودک تاثیر منفی بگذارند. خوشبختانه، با مراجعه به کلینیک ژرفا و تحت نظر قرار گرفتن توسط دکتر محمدمهدی خاتمی، بسیاری از این مشکلات قابل درمان و بهبود هستند. دکتر خاتمی با به‌کارگیری تمرینات تخصصی و استفاده از بازی‌های تعاملی، فرآیند درمان را برای کودکان جذاب و موثر می‌کند.

در نهایت، انتخاب یک مرکز تخصصی و معتبر مانند کلینیک ژرفا، و مراجعه به متخصصی مانند دکتر خاتمی، می‌تواند اولین و مهم‌ترین گام در مسیر بهبود مهارت‌های گفتاری کودکان باشد. اگر کودک شما با هر نوع چالش گفتاری مواجه است، توصیه می‌شود به کلینیک ژرفا مراجعه کرده و از تخصص و تجربه دکتر خاتمی بهره‌مند شوید.

 

متخصص گفتار درمانی کودکان تهران


متخصص گفتار درمانی چیست؟


گفتار درمانی یک رشته علمی و دانشگاهی تخصصی است که به ارزیابی، تشخیص و درمان انواع اختلالاتی می‌پردازد که در توانایی برقراری ارتباط از طریق گفتار و زبان اختلال ایجاد می‌کنند. در این حوزه، ابتدا با استفاده از آزمون‌ها و ارزیابی‌های دقیق، مشکلات گفتاری و زبانی شناسایی می‌شوند و سپس با بهره‌گیری از تکنیک‌ها، روش‌ها و شیوه‌های مناسب، فرآیند درمان آغاز می‌شود. هدف اصلی این رشته کمک به افرادی است که در بیان صحیح کلمات، جملات یا درک زبان مشکل دارند تا بتوانند به بهبود و بازیابی توانایی‌های گفتاری و ارتباطی خود بپردازند.
متخصص گفتار درمانی، فردی است که به تشخیص و درمان اختلالات گفتاری، زبانی، بلع و صدا می‌پردازد. این اختلالات ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند مشکلات عصبی، ساختاری، شنوایی یا یادگیری ایجاد شوند.


بهترین دکتر گفتار درمان کیست؟


بهترین دکتر گفتار درمان، فردی است که علاوه بر داشتن تخصص، دارای ویژگی‌هایی مانند صبر، حوصله، مهربانی و توانایی برقراری ارتباط موثر با مراجعین باشد. او باید به نیازهای فردی هر بیمار توجه کند و برنامه درمانی را متناسب با شرایط او تنظیم نماید.
متخصص گفتار درمانی ماهر با استفاده از ابزارهای الکترونیکی پیشرفته قادر است ویژگی‌های گفتاری فرد را تجزیه و تحلیل کرده و جنبه‌های مختل را شناسایی کند. سپس بر اساس نوع و شدت اختلال و ویژگی‌های فردی، برنامه درمانی مناسب را تدوین می‌کند. در برخی موارد، بدون نیاز به تجهیزات خاص، متخصص با تکیه بر توانایی‌های ادراکی خود و گوش دادن دقیق به گفتار و صدای بیمار در حین صحبت، و با توجه به رفتارهای ارتباطی او، ویژگی‌های مورد نیاز را استخراج می‌کند. در نهایت، یک دکتر گفتار درمانی ماهر اختلال را تشخیص داده و به درمان آن می‌پردازد. بدیهی است که تشخیص براساس ویژگی‌های ادراکی نیازمند تجربه و مهارت بالایی است.

 

وظایف گفتار درمان خوب چیست؟


وظایف یک گفتار درمان خوب عبارتند از:

  • ارزیابی جامع: انجام ارزیابی دقیق از توانایی‌های گفتاری، زبانی و بلع بیمار.
  • تشخیص دقیق: تشخیص نوع اختلال و شدت آن.
  • برنامه‌ریزی درمانی: طراحی یک برنامه درمانی جامع و شخصی‌سازی شده.
  • اجرای درمان: اجرای تمرینات درمانی به صورت فردی یا گروهی.
  • مشاوره به خانواده: ارائه مشاوره به خانواده بیمار در مورد نحوه حمایت از او.


کودک چه زمانی به گفتار درمانی نیاز دارد؟

کودکی که با مشکلات زیر مواجه است، ممکن است به گفتار درمانی نیاز داشته باشد:

  • تاخیر در شروع صحبت کردن
  • دشواری در تلفظ صحیح صداها
  • مشکل در درک زبان
  • مشکل در بیان افکار و احساسات خود
  • لکنت زبان
  • مشکلات بلع

بهترین متخصص گفتار درمانی در شرق تهران

 

بهترین متخصص گفتار درمانی در شرق تهران


کلینیک ژرفا به عنوان یکی از برترین مراکز گفتاردرمانی در شرق تهران شناخته می‌شود. این مرکز با بهره‌گیری از جدیدترین متدها و تجهیزات روز دنیا و به کارگیری تیمی متخصص از گفتاردرمانگران با تجربه، خدماتی حرفه‌ای و باکیفیت به مراجعین خود ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کلینیک ژرفا، حضور متخصص برجسته گفتاردرمانی، محمد مهدی خاتمی است که با سال‌ها تجربه در زمینه درمان اختلالات گفتاری، توانسته است تحولی بزرگ در بهبود مشکلات ارتباطی و گفتاری مراجعین ایجاد کند.


محمد مهدی خاتمی، به عنوان یک گفتاردرمانگر حرفه‌ای، دارای تخصص در درمان طیف گسترده‌ای از اختلالات گفتاری و ارتباطی است. وی با سابقه‌ای درخشان در این حوزه و به‌کارگیری روش‌های نوین و علمی، توانسته است به بسیاری از بیماران کمک کند تا مشکلات گفتاری خود را پشت سر بگذارند. برخی از خدمات و تخصص‌های ایشان عبارتند از:

  • درمان لکنت زبان: لکنت زبان یکی از رایج‌ترین اختلالات گفتاری است که محمد مهدی خاتمی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و به روز، به افراد در کاهش و حتی درمان کامل این اختلال کمک می‌کند.
  • درمان اختلالات صوت و حنجره: بسیاری از افراد به دلیل مشکلات صوتی مانند خشونت صدا یا گرفتگی صدا به کمک نیاز دارند. خاتمی با ارزیابی دقیق وضعیت حنجره و صدا، درمان‌های مؤثری ارائه می‌دهد.
  • درمان اختلالات رشدی و زبانی کودکان: مشکلات زبانی و گفتاری کودکان می‌تواند تأثیرات بلندمدتی بر رشد آنان داشته باشد. خاتمی با رویکردهای بازی‌محور و برنامه‌های درمانی منحصربه‌فرد، به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری و ارتباطی خود را بهبود بخشند.
  • گفتاردرمانی برای بزرگسالان: بسیاری از بزرگسالان به دلیل سکته مغزی، آسیب‌های مغزی یا دیگر مشکلات عصبی، دچار اختلالات گفتاری می‌شوند. محمد مهدی خاتمی با طراحی برنامه‌های توانبخشی فردی، به این افراد کمک می‌کند تا مجدداً توانایی گفتار و ارتباط خود را بازیابند.


اگر به دنبال بهترین متخصص گفتاردرمانی در شرق تهران هستید، محمد مهدی خاتمی در کلینیک ژرفا با تعهد و تخصص بالای خود می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چه مشکلات گفتاری، صوتی یا زبانی داشته باشید و چه به توانبخشی عصبی نیاز داشته باشید، کلینیک ژرفا با کادری مجرب و امکانات پیشرفته، راه حل مناسبی برای شما ارائه خواهد داد.


گفتار درمانی برای بزرگسالان در تهران


اختلالات گفتاری و زبانی تنها مختص کودکان نیستند. بزرگسالان نیز ممکن است به دلایل مختلفی مانند سکته مغزی، آسیب‌های مغزی، بیماری‌های عصبی و جراحی‌های دهان و فک به گفتار درمانی نیاز داشته باشند.
گفتاردرمانی برای بزرگسالان شامل درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات ارتباطی و اختلالات بلع است. در مواردی مانند سکته مغزی یا آسیب‌های مغزی، افراد نیازمند کمک برای سازمان‌دهی افکار، بهبود حافظه و جهت‌یابی هستند. گفتاردرمانی می‌تواند در این زمینه‌ها به طور مؤثر عمل کند. همچنین در برخی موارد، بزرگسالان ممکن است نیاز به بازآموزی عملکرد بلع داشته باشند تا از ورود غذا و مایعات به ریه‌ها جلوگیری شود. مشکلات ناشی از دمانس نیز می‌تواند سبب ایجاد اختلالاتی در به یاد آوردن افراد و رویدادها شود، که در این صورت مداخله یک متخصص گفتاردرمانی ضروری است.

در طول جلسه مشاوره با بهترین متخصص گفتاردرمانی در غرب تهران، ابتدا مشکلات ارتباطی و تأثیرات آن‌ها بر زندگی بیمار مورد بحث قرار می‌گیرد. سپس جنبه‌های مختلف زبان و ارتباطات ارزیابی شده و یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای فرد طراحی می‌شود.

در خصوص اختلالات بلع، سابقه پزشکی بیمار و نوع رژیم غذایی وی بررسی می‌شود. پس از آن، گفتاردرمانگر واکنش‌ها و عملکرد عضلات دهان و گلو را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که ایمن‌ترین روش‌های بلع غذا انتخاب شده است. ممکن است توصیه‌هایی در زمینه تغییر نوع مواد غذایی، وضعیت نشستن، یا استفاده از تمرینات خاص برای بهبود فرآیند بلع ارائه شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بعدی
دوره های مربیگری مهارت های حرفه ای کودکان

دوره های مربیگری مهارت های حرفه ای کودکان

 ورکشاپ تخصصی اهمیت بازیهای مغزی در کودکان پیش دبستانی ودبستان

دوره بین المللی بازیهای مغزی

 ۱۳ ساعت تدریس وبینار جامع اختلالات یادگیری

گواهی وبینار جامع اختلالات یادگیری

 گواهی وبینار جامع کاربرد بازی های موسیقایی و ریتمیک

گواهی وبینار جامع کاربرد بازی های موسیقایی و ریتمیک

ورکشاپ 16 ساعته  توانبخشی بینایی بر مبنای علوم اعصاب  شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی دیداری با رویکرد علوم اعصاب شناختی

 دکتر مهدی علیزاده

وبینار یکپارچگی حسی -پیشرفته

 ورکشاپ ۳۴ ساعت کاردرمانی ذهنی

ورکشاپ ۳۴ ساعت کاردرمانی ذهنی

ورکشاپ  16 ساعته توانبخشی شناختی در اتیسم مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی در اتیسم-(توانبخشی اوتیسم)

ورکشاپ (کارگاه) 16 ساعته با تدریس : دکتر مهدی علیزاده متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره یکپارچگی حسی-رویکرد علوم اعصاب- دکتر مهدی علیزاده

 دکتر غلامیدکتر شریف زاده

تمرینات اداراکی حرکتی

 مدرس بین المللی

گواهی دوره مشترک

 کارگاه یکپارچگی حسی16 ساعته با تدریس:دکتر ابراهیم پیشیاره متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره کارگاه یکپارچگی حسی-دکتر ابراهیم پیشیاره

کارگاه دوروزه اهداف کارگاه

کارگاه تخصصی مداخلات ادراکی-حرکتی در کودکان مبتلا به فلج مغزی

کارگاه 2 روزه   توانبخشی تعامل همه جانبه دردوره  پیش کلامی با تدریس: دکتر صمدی متخصص اختلالات رشدی وهوشی

گواهی اتمام دوره توانبخشی اوتیسم در تعامل همه جانبه دردوره پیش کلامی

مدرس:دکتر علی صمدی تحلیل رفتار کاربردی ثابت شده است که برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم بسیارتاثیرگذار است مهارتهایشان را افزایش می‌دهد و رفتار مشکل ساز را کاھش می‌دهد.

کارگاه تحلیل رفتار کاربردی(ABA) در اختلالات طیف اتیسم (سطح یک 1)

مدرس:دکتر علی صمدی تحلیل رفتار کاربردی ثابت شده است که برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم بسیارتاثیرگذار است مهارتهایشان را افزایش می‌دهد و رفتار مشکل ساز را کاهش می‌دهد.

کارگاه تحلیل رفتار کاربردی(ABA) در اختلالات طیف اتیسم (سطح 2)

ورکشاپ 16 ساعته  دوره پی ار تیبا تدریس دکتر مصباح انصاری و صدیقه فراهانی(دارای اولین سرتیفیکیتPRT از دانشگاه کالیفرنیا)

گواهی اتمام دوره PRT

⭕️روش درمانی سانرایز چگونه انجام می‌شود؟روش درمانی به این شیوه است که والد با تقلید از رفتارهای تکراری کودک، همراه وی می‌شود و زمانی که رفتاری بهنجار نشان دهد، او را تشویق می‌کند تا آن رفتار شکل بگیرد و یا اگر علاقه اجتماعی نشان دهد، پدر و مادر از این فرصت استفاده می‌کنند تا رفتارهای اجتماعی را به وی آموزش دهند. در آموزش رفتارهای اجتماعی مهارت های اساسی زیر مورد تاکید قرار می‌گیرد:✅ ۱-ارتباط چشمی و ارتباط غیرکلامی✅ ۲-ارتباط کلامی✅ ۳-دامنه توجه فعال✅ ۴-انعطاف پذیری

کارگاه تخصصی سانرایز

 مدرس :دکتر اسماعیلی

گواهی اتمام دوره مداخلات مبتنی بر بازی در کاردرمانی

 ورکشاپ 8 ساعتهمدرس :دکتر اسماعیلی

گواهی اتمام دوره بازی درمانی در کودکان با اختلال یادگیری وبیش فعالی

🔆🔆 مدرس: ✅ دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه / مدرس کشوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی/ با ۲۴ سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )1⃣ کارگاه اول:✅ مبانی، اصول و انواع بازی درمانی ( پیش نیاز تمامی کارگاه های دوره )2⃣ کارگاه دوم:✅ بازی درمانی در اختلالات اضطرابی، نافرمانی مقابله جویانه ( ODD ) و وسواسی جبری ( OCD )3⃣ کارگاه سوم:✅ بازی درمانی در اتیسم4⃣ کارگاه چهارم:✅ بازی درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات یادگیری (LD)

🔶 دوره جامع بازی درمانی( اختلالات اضطرابی، نافرمانی مقابله جویانه ( ODD ) و وسواسی جبری ( OCD) بازی درمانی در اتیسم بازی درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات یادگیری (LD)

 مدرس دکتر خیاط زاده

گواهی اتمام دوره بوبت جدید

ورکشاپ 16 ساعته ✅ انواع اختلالات ادراک دیداری و شنیداری✅ انواع آگنوزی✅ اختلالات ادراک بدنی و فضایی✅ آپراکسی مدرسین: دکتر مهدی علیزاذه دکتر ملاحت اکبر فهیمی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی و ادراکی برای کاردرمانگران

ورکشاپ 3 روزه(24 ساعت) توانبخشی شناختی برای کاردرمانگران مدرس دکتر علیزاده دکتر ملاحت اکبر فهیمی     اولین دوره جامع توانبخشی شناختی با 3 کارگاه1.مقدمه ای بر توانبخشی عصبی-شناختی2.توانبخشی شناختی و ادراکی3.توانبخشی شناختی در اختلالات تکاملی( اوتیسم / ADHA / اختلالات یادگیری )مدرسین :دکتر ملاحت اکبر فهیمی ( دکتری علوم اعصاب شناختی / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران )دکتر مهدی علیزاده زارعی ( دکتری علوم اعصاب شناختی / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران )

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی برای کاردرمانگران

کارگاه 2 روزه  توانبخشی شناختی حافظه واختلالات یادگیریمدرس:دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره توانبخشی شناختی حافظه واختلالات یادگیری

 مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

کارگاه 2 روزه توانبخشی شناختی در اختلال نقص توجه وبیش فعالی

کارگاه 16 ساعته کارکردهای شناختی مغز مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختیاصول ارزیابی شناختی و تحلیل رفتار مبتنی برکارکردهای شناختی مغزارزیابی ادراک دیداری و مجموعه آزمون‌های ارزیابی ادراک دیداریارزیابی کارکردهای توجهی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای توجهیارزیابی کارکردهای اجرایی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای اجراییارزیابی کارکردهای حافظه و یادگیری و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای حافظه و یادگیریارزیابی کارکردهای زبان و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای زبانارزیابی کارکردهای شناخت اجتماعی و مجموعه آزمون‌های ارزیابی کارکردهای شناخت اجتماعی اصول توانبخشی شناخت

گواهی اتمام دوره کارکردهای شناختی مغز

 دوره جامع موسیقی درمانی  48 ساعته (6 روزه) مقدمه ای بر کاربرد موسیقی بر سلامت جسم و روان مدرس :دکتر حسن عشایری کاربرد موسیقی در کودکان با نیازهای ویژه 1 ( اختلالات تکاملی با محوریت اوتیسم )مدرس:دکتر مهدی علیزاده کاربرد موسیقی در کودکان با نیازهای ویژه 2 ( کم توان ذهنی )کاربرد موسیقی در کودکان جسمی حرکتی کاربرد موسیقی در اختلالات روانپزشکی مدرسین پرفسور حسن عشایری دکتر مهدی علیزادهدکتر میترا خلف بیگی دکتر هاتف دوستدار

گواهی اتمام دوره جامع موسیقی درمانی

🔶 " کاربرد بازیهای ریتمیک در توانبخشی1 "🔷 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد افزایش توجه و تمرکز "🔶 " کاربرد بازیهای ریتمیک در توانبخشی2 "🔷 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد خلاقیت حرکتی "🔶 " کاربرد بازیهای موسیقایی با رویکرد تحریک حس بینایی و لامسه " 🔷 " کابرد بازیهای موسیقایی با رویکرد تربیت شنیداریمدرسین 🔵 دکتر میترا خلف بیگی دکتری تخصصی کاردرمانی  دبیر شاخه ایران انجمن جهانی توانبخشی روانی اجتماعی 🔴 ندا نصیری مربی موسیقی کودک 🔵 صابر جعفری  مدرس بادی پرکاشن

دوره جامع کاربرد ریتم و بازیهای موسیقایی در توانبخشی

 سرفصل های دوره مربیگری ارف1.ریتم:که شامل بازیهای ریتمیک،بادی پرکاشن همراه با آموزش ابتدایی سازهای کوبه ای2.تِئوری موسیقی کودک:آشنایی با ساده ترین شکل ممکنه با رنگ ونقاشی3 تربیت شنوایی:گوش دادن به موسیقی  وآهنگهای کودکانه4.آموزش بلز: به عنوان اولین ساز ملودیک که کودکان نوازندگی را در ابتدا با آن آموزش میبینند5. آموزش سازهای پرکاشن:سازهایی مسه طبلک، مثلث ،شیکر،چوبک ،تامبورین6. هارمونی:یادگیری به شکل ساده در کارهای گروهی7. ساختن کاردستی با وسایل ساده

مربیگری موسیقی کودک((ارف))

🔆🔆مدرس:✅ دکتر حسن فربد مفیدی تهرانی ( گفتاردرمانگر / دکتری تخصصی روانشناسی سلامت / مدرس دانشگاه / با 26 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ طبقه بندی رفتار های مشکل ساز✅ ارزیابی و ثبت جداول رفتاری✅ مروری بر مکاتب و رویکرد های اصلاح رفتار✅ روش های مداخله برای اصلاح رفتار✅ طرح درمان و تمرین عملی

کارگاه تخصصی " رفتاردرمانی در کودکان با نیازهای خاص "

🔆 مدرس: لیلا انگوتی ( کارشناس ارشد کاردرمانی جسمانی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی / با 16 سال سابقه توانبخشی بالینی بیماران  ) 🔆✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ تعاریفی از انواع ماساژ✅ شرایط انجام ماساژ و ارزیابی✅ اثرات فیزیولوژیکی، مکانیکی و سایکولوژیکی ماساژ✅ اندیکاسیون و کانتراندیکاسیون ماساژ✅ انواع حرکت ماساژ کلینیکال✅ کاربرد عملی ماساژ کلینیکال در سر و صورت، شانه، تنه فوقانی، اندام فوقانی، ستون فقرات، شکم، لگن، کمر و اندام تحتانی

کارگاه تخصصی ماساژ کلینیکال و ماساژ کودک

 در این دوره شرکت‌کنندگان اصول طراحی برنامه‌های بازی و استعداد پروری ورزشی کودکان، معرفی شاخص‌های حرکتی کودکان و بازی‌های تقویتی مربوطه، معرفی بازی‌های اصلاحی ویژه کودکان دچار مشکلات قامتی، اصول استعداد پروری ورزشی کودکان، آموزش تمرینات ادراکی حرکتی کودکان، بازی‌های ورزشی و استعداد پروری ورزشی کودکان، بازی‌های حرکتی خلاقانه، شیوه‌های کاربردی برقراری ارتباط با کودک و اصول اجرای انواع کارگاه و فستیوال‌های بازی حرکتی را به‌صورت تئوری و عملی با بهره مندی از اساتید برجسته داخلی و خارجی فرا گرفتند.

دوره بین المللی بازی و ورزش کودکان

ورکشاپ 16 ساعته تشریحی و عملی نوروآناتومی کاربردی مدرس :دکتر پیمان ابهریان متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره تشریحی وعملی نوروآناتومی کاربردی

 محتوای این دوره شامل بازیهای طبقه بندی شده مختلف از جمله بازی های ریتمیک، کودک و والد، بازی های مفاهیم حرکت، فیتنس بازیهای حسی حرکتی،دهلیزی ،آگاهی بدنی،حس عمقی، برتری جانبی خواهد بود.

طراحی بازیهای حرکتی در کودکان

کارگاه(٢روز) مدرس:دکتر میثم محمدی(کاردرمان-دکتری تخصصی علوم اعصاب)محورهای کارگاه 2روز:☑️مقدمه ای بر فارماکولوژی ومکانیسم اثر داروها☑️اثرات متقابل درمانهای دارویی بادرمانهای توانبخشیداروهای مصرفی رایج در مراجعین مراکز توانبخشی☑️نوروفارماکولوژی وسیستمهای انتقال سین

داروشناسی برای درمانگران(نوروفارماکولوژی)

 کارگاه بین المللی، دومنیک چیکوت (Dominique Chiquet)، موسس آکادمی آموزش مهارت‌های حرکتی کودکان از کشور سوئیس اصول برنامه ریزی برای بازی‌های حرکتی کودکان در سنین ۴ تا ۷ سال پرداخت.

آموزش مهارت‌های حرکتی کودکان-دومنیک چیکوت از کشور سوئیس

ورکشاپ  نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر MRIمدرس دکتر مهدی علیزاذه دکتر ملاحت اکبر فهیمی

گواهی اتمام دوره نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر MRI

 تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی بمدت24ساعت

تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی

ورکشاپ 16 ساعته نوروآناتومی کاربردی وتحریک الکتریکی مغز(Tdcs) مدرس :دکتر وحید نجاتی متخصص علوم اعصاب شناختی

گواهی اتمام دوره نوروآناتومی کاربردی وتحریک الکتریکی مغز(Tdcs)

ارزیابی جامع کارکردهای عالی شناختی مغزبا مجموعه آزمون های عصب روانشناختی D-KEFS و BADS

ارزیابی جامع کارکردهای عالی شناختی مغز

🔆🔆 مدرسین:✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ) ✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه: ✅ ساختار و فعالیت امواج مغزی و نحوه ثبت آن در EEG✅ ویژگی های عملکردی و مشکلات رایج در امواج مغزی در اختلالات سیستم عصبی✅ آشنایی با QEEG و کاربرد آن در تشخیص و توانبخشی بیماری های سیستم عصبی✅ بررسی و تفسیر اشکال QEEG در بیماریهای سیستم عصبی

جایگاه الکتروانسفالوگرافی کمی ( QEEG ) در تشخیص و توانبخشی بیماری های سیستم عصبی

 1-ارزیابی حافظه فعال(معرفی کارکرد اجرایی وشناختی حافظه فعال)2-اصول وچهارچوب توانبخشی وضعف حافظه فعال3-درمان وتوانبخشی اختلالات خواندن با رویکرد حافظه فعال4-درمان وتوانبخشی اختلالات نوشتن با رویکرد حافظه فعال5-درمان وتوانبخشی اختلالات ریاضی با رویکرد حافظه فعال6-معرفی تمرینات آزمونها ونرم افزارهای توانبخشی ضعف حافظه فعال

کارگاه تخصصی درمان و توانبخشی اختلالات یادگیری با رویکرد حافظه فعال

مدرس: دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری روانشناسی کودک، مدرس دانشگاه، مدرس کشوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی )☑️اختلال یادگیری شامل اختلال خواندن نوشتن و ریاضی☑️شناسایی وتعاریف مربوط به اختلال یادگیری وانواع ان☑️علل بروز اختلال یادگیری وبرسی این اختلال از دیدگاه نوروسایکولوژی☑️برسی evidence-base کیسهای مراجعه شده☑️معرفی روشهای تشخیص ارزیابی وابزارهای استاندارد در انواع اختلالات یادگیری☑️مداخلات توانبخشی شناختی در انواع اختلالات یادگیری

توانبخشی شناختی در انواع اختلالات یادگیری

 ورکشاپ 24 ساعت(3روز)با تدریس :دکتر مصطفی تبریزی

گواهی اتمام دوره اختلالات یادگیری

 مدرس ایشان توسکای از ترکیه

بازیهای ریتمیک

*معرفی ابزارهای تشخیصی رسمی اختلالات تکاملی *تعیین مسیر مداخله وارایه راهکارهای درمانی

ارزیابی تشخیص وتعیین مسیر مداخله براساس پروفایل شناختی آزمونهای تکاملی

 کارگاه تخصصی توانبخشی شناختی اختلال نقص توجه وبیش فعالیADHDمدرس سرکار خانم مرضیه نظری

کارگاه تخصصی توانبخشی شناختی اختلال نقص توجه وبیش فعالیADHD

  کارگاه تخصصی

کارگاه تخصصی ارزیابی های شناختی کاربردی در توانبخشی کودکان

 ✅ مقدمه ای بر نوروآناتومی بالینی و کاربردی✅ کارکردهای عصب شناختی مغز و اختلالات کارکردی آن در انواع بیماری ها✅ آناتومی ظاهری بخشهای مختلف مغزی شامل بصل النخاع، پل مغزی، مزانسفال و اعصاب آن، هسته های قاعده ای، قشر مغز و آناتومی عروق مغزی✅ بازشناسی مناطق درگیر در بیماری های حسی-حرکتی و گفتاری✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی )

تشریح کاربردی مغز با رویکرد علوم اعصاب شناختی

 🔆🔆مدرس:✅ دکتر نجوا موسوی ( گفتاردرمانگر / دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مکانیسم تئوری ذهن✅ مطالعات تصویربرداری مغزی در حوزه تئوری ذهن✅ مناطق مغزی درگیر در تئوری ذهن✅ مطالعات بالینی تئوری ذهن✅ توانایی های مرتبط با تئوری ذهن✅ نقش لوب فرونتال در توانمندی های تئوری ذهن✅ کارکردهای اجرایی و تئوری ذهن✅ پیش درآمدهای تئوری ذهن✅ ارزیابی های تئوری ذهن و نحوه اجرا✅ راهکارهای ارتقاء مهارت تئوری ذهن

کارگاه تخصصی-تئوری ذهن(TOM)

✅ دکتر مرضیه عصاره  ( فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان / دانشیار دانشگاه علوم پزشکی البرز )✅ دکتر هادی منتظر لطف الهی ( فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان )✅ دکتر محمد زنوزی راد ( متخصص بیماری های کودکان )✅ دکتر زهرا نامورپور ( کاردرمانگر / دکتری تخصصی علوم اعصاب✅

فارماکولوژی در توانبخشی

🔆🔆 مدرس:✅ دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه علوم پزشکی مازندران / مدرس کشوری دوره های آموزشی / با 25 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مبانی نظری کارکردهای اجرایی شناختی و انواع آن✅ معرفی آزمون های ارزیابی ادراک دیداری شنیداری✅ معرفی آزمون های کاربردی در زمینه سنجش کارکردهای اجرایی شناختی✅ طراحی تکالیف و استراتژی های توانبخشی کارکردهای اجرایی شناختی

کارگاه تخصصی-توانبخشی کارکردهای اجرایی شناختی

✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ روانشناسی بالینی کودک✅ روش های درمانگری با رویکرد رفتاردرمانی ✅ معرفی روشهای قدرتمند و رایج رفتاردرمانی برای تغییر رفتار✅ راهبردهای مداخله در اختلالات:⭕️ رفتاری⭕️ وسواس⭕️ اضطراب⭕️ بیش فعالی⭕️ اختلالات رفتاری ایذایی⭕️ اتیسم⭕️ تاخیر رشد تکاملی

کارگاه تخصصی رفتار درمانی-مرضیه نظری

 دکتر محمد خیاط زاده

وبینار ادراکی حرکتی

  دکتر مرضیه نظری ( کاردرمانگر / دکتری تخصصی روانشناسی کودک / مدرس دانشگاه علوم پزشکی مازندران / با 26 سال سابقه توانبخشی بالینی کودکان )✅ ارزیابی، تشخیص و تعیین مسیر مداخله براساس تفسیر پروفایل شناختی آزمون رسمی در اختلالات یادگیری (LD) و اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)✴️ با توجه به حجم مطالب، وبینار در 4 جلسه دو ساعته (8 ساعت) برگزار میگردد

وبینار جامع اجرا، نمره گذاری و تفسیر نسخه پنجم مقیاس هوش وکسلر کودکان

🔆🔆 مدرسین:✅ دکتر زهرا نامورپور  ( کاردرمانگر و دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی / مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران )✅ دکتر عبدالله امینی ( رادیولوژیست و دکتری تخصصی علوم تشریح / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی )✔️✔️✔️✔️✔️ مباحث کارگاه:✅ مقدمه نظری بر نوروآناتومی ( با الویت قرار دادن بخشهای عملکردی مرتبط با حرکت، شناخت، گفتار، توجه و حافظه )✅ ویژگی های فیزیولوژیکی و عملکرد شناختی بخشهای مختلف سیستم عصبی✅ آشنایی با MRI مناطق مغزی و نحوه شناسایی و تفسیر آن✅ بررسی اختلالات سیستم عصبی در قالب مثالهای بالینی ( علائم، بخشهای مغزی درگیر، تصویر MRI بیمار مربوطه به همراه تفسیر آن )

کارگاه تخصصی " نوروآناتومی بالینی بهمراه تفسیر تصاویر MRI با رویکرد علوم اعصاب شناختی

قبلی